18 October 2014

Allah is The Best!

2.30 AM and here I am searching for something to read. All of sudden, I found this beautiful post which Kak Dena's.

It's about how to be happy? How? Through Him. Yes. Dengan Dia kita dapat rasa bahagia kita dapat rasa gembira. Semua manusia ada cara untuk gembira tapi Dia cara yang terbaik. Allah sayang hamba Dia yang selalu ingat Dia. Tak kisah lah apa status or who you are as long as you remember Him, He will always love you. Allah sayang semua actually sebab tu Dia dah aturkan hidup setiap manusia di muka bumi. Cuma kita sendiri kena cari dan pastikan apa yang kita pilih itu adalah yang terbaik dan tak tersasar jauh. You know what I mean kan? 

Benda yang nampak senang and memang senang untuk dibuat tapi still kita sebagai manusia biasa rasa susah nak tetapkan hati and diri untuk kekal buat. The thing is get to know Him. Bersyukur, ask for His forgiveness and let go all negative things and people. Kadang kadang kita terlepas pandang benda simple macam ni tapi benda simple ni lah yang mendatangkan rasa tenang, bahagia dan gembira tu.

Bila cukup tiga perkara ni automatically kita akan rasa yang hubungan kita dengan Dia dekat je. Automatically kita akan rasa every single thing yang kita buat tu semua untuk Dia. Untuk capai redha Dia. 

Seriously, this post really touched my heart. Rasa macam ada panah archery tertusuk ni. Rasa banyak sangat buat dosa banyak sangat lupakan Dia. But keep calm, keep reminding myself this words 'Berubah sikit sikit lama lama berubah banyak lama lama kekal sampai syurga.' InsyaAllah.

Credit to Be Happy by Dena Bahrin . Thank you for this beautiful and inspiring post xoxo

No comments:

Post a Comment